10 augusti - sista Gästinlägget från Helen

Hej,
Nu ligger vi här sista kvällen på Sandpiper Lodge. Vi har packat våra väskor och checkar ut imorgon.

Idag var vi (eller rättare sagt Emelie) och skrev hyreskontrakt. Det är fler som verkar vilja ha det stora rummet och det verkar som om Kathy bara väntar på att någon som vill ha det lilla rummet ska höra av sig så hon kan ge det stora till Emelie (och även få det lilla uthyrt). Men som sagt tidigare så får hon inte rummet förrän den 1 september. Men hon får bo hemma hos Kathy så länge så vi åker dit imorgon med alla våra väskor och täcken, kuddar mm mm mm.

Emelies kompis Frida har nu fått en granne, Malin, som kommer från Kalmar. Båda dessa tjejer var med oss till Goleta och kollade cyklar idag. Emelie vill ha en sådan där "cruiser". Vi fick reda på att de hade flera av dem här i "downtown" så vi åkte dit och alla tjejer hittade var sin. Emelie har lovat ta kort på den och lägga in den i bloggen...
Efter köpet åkte vi ner till stranden (igår var det riktigt mulet och blåsigt på eftermiddagen så vi var inte alls sugna på att lägga oss på stranden). Jag kände ju lite press att ta mig ett dopp. Har man åkt till andra sidan jorden, till Californiens riviera så måste man väl ta sig ett dopp, men usch vad kallt det var! Jag tror inte det var mer än 18-19 grader. Det var nästan så man tappade andan.
Efter stranden så tog jag min bil och åkte hem, tjejerna cyklade hem - hela vägen. Det var visst rätt jobbigt. Det är mycket uppför hemåt. :-) Får väl se om de har träningsvärk imorgon.

Imorgon har vi hela dagen på oss innan jag far söderut igen. Vi ska gå på stan och shoppa lite, äta pannkakor till lunch och ha en sista middag ihop. Jag ska lämna bil på hotellet och sedan ta taxi till flygplatsen. På onsdag kommer jag få en heldag på flygplatsen i Atlanta - jättekul (eller inte?)...

Jag tror att det blir lättare för Emelie att börja "leva sitt nya liv" när jag åker. Då kommer hon vara här på lika villkor som sina kompisar och inte ha mamma hängandes i hasorna. Visserligen blir det ju lite dyrare när inte mamma är här :-) men det är också en lärdom.

EMELIE, glöm nu inte bort att fortsätta skriva blogg, vi vill läsa vad som händer. Vi vill veta hur det går med skolan, vilka ämnen du får mm. SKriv om dina klasskompisar och "huskompisar" och alla andra. Och så hörs vi ju via Skype också.

Kramisar till alla därute!

Många pussar och kramar till Emelie från mamma! Du kommer fixa detta galant! Jag är så stolt över dig!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej gumman,



Hur känns det nu när mor har lämnat dej. Skall det bli skönt att komma ingång med ditt nya liv, eller?

Håller tummarna på att du får det större rummet, verka jättebra. Du kanske kan bearbeta din värdinna nu när du bor hos henne tills rummet blir ledigt.

Glöm nu inte att skriva på din blogg, så vi här hemma får höra hur du har det. Sakar dej!

Krama

Farmor

2009-08-12 @ 17:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0