30 Juli

Morgonen
Morgonen började sjukt segt igen. Jag kan inte sova :( vaknar av mig själv sjukt tidigt på morgonen, hoppas jag vänjer mig vid tidsskillnaden snart. Morgonen idag såg ut ungefär som gårdagen, först blev det en snabbdusch sedan blev det att åka upp till 17 våningen och äta frukost :) det blev tråkigt nog samma frukost som igår men det var faktiskt riktigt gott :) Efter frukosten så åkte vi ner till hotellrummet för att packa ihop våra saker för att sedan bege oss mot Universal Studios :)

Dagen
När vi väl var framme vid Universal Studios så var det ganska långa köer för att komma in men det gick ändå ganska snabbt. När vi väl var inne så kollade vi på kartan vad vi ville göra. Vi gick först runt lite och kollade vad som fanns sedan vid 11-tiden så gick vi på en animalshow. Det var djur som vart med i olika filmer som de hade lärt olika trix så det blev som en lite cirkus med djur, ganska roligt faktiskt :)
Efter det så gick vi vidare och kom till Krustyland (The Simpsons), där vi åkte en så kallad berg- & dalbana, eller det var inte en riktig berg- & dalbana, fast det var som att åka än men man satt still i en stol som rörde på sig. Sedan var det dags för lunch, det blev att vi åt på Hollywood Grill och det blev en pan pizza med ost och självklart cola, det var riktigt smarrigt :)
Efter det så gick vi runt lite och kollade lite i olika affärer och såg även shrek 4D. Vi gick sedan ner mot Jurassic park delen där vi åkte "River Adventure", så rolig faktiskt men man blev SJUKT blöt fast det var ändå bara skönt efter en het dag på Universal. Efter denna åktur så gick vi för att kolla hur de gjorde alla effekter i "Backdraft" (en brandmansfilm). Där fick vi se hur de gjorde alla effekter.
Efter en lång dag inne på Universal Studios så blev det en shoppingtur i "Citywalk" vid Universal. Jag hittade en Michael Jackson och ett par jeansshort och mamma hittade ett par skor som hon letat efter, så båda blev riktigt nöjda :)

Kvällen
På kvällen så åkte vi in till Hollywood och shoppade vidare och åt middag :) Vi gick in i hur många affärer som helst så nu är jag sjukt trött på att shoppa men jag hittade iaf ett par nya leggins och en t-shirt och det gjorde även mamma som även hittade att par solglasögon. Vi hittade även en till Michael Jackson stjärna och detta var nog den "riktiga" eller det var massa ljus och blommor runt den. Till middag blev det en Pasta carbonara för både mig och mamma på "Trastevere Ristorante Italiano". Det var nog den mäktigaste carbonaran jag någonsin ätit i hela mitt liv men riktigt god var den iaf :) Efter middagen så åkte vi tillbaka mot hotellet och då åkte vi en annan väg hem än motorvägen, vi åkte nämligen igenom Beverly Hills och Bel-air :) Det finns så mycket sjukt fina hus där, helt sjukt att man kan ha råd att bo där alltså men skulle vara sjukt nice att göra de :) Ha sjukt stort hus, stor tomt och även grindvakt som öppnar grinden när de kommer bilar på besök :)
Nu ligger vi här på hotellrummet och chillar till Mama mia filmen som går på tv, den filmen är sjukt bra :) Nu är det dags för sängen snart, för imorgon drar vi vidare mot Santa Barbara (mitt nya hem).

Det går tråkigt nog inte att lägga upp några bilder från min mammas kamera så jag kan bara lägga upp bilder på vad jag har shoppat idag men jag försöker med det lite senare.

MIchael Jackson tröjan, rest in peace M.J

Ett par Roxy Jeans från Qvicksilver butiken vid citywalk

En vanligt t-shirt från American Eagle.

29 Juli

Morgonen
Dagen började med att jag vaknade 06:15 för att jag inte kunde sova antagligen beroende på tidsskillnaden, så jag satte på datorn för att hålla mig sysselsatt tills mamma vaknade. Efter drygt en timme vaknade mamma och hon hoppade nästan direkt in i duschen, sedan var det min tur. Efter duschningen blev det frukost runt 08:00. Jag och mamma tog varsin Westwood breakfast (stekt ägg, bacon, potatis och mackor) till detta tog jag även ett glas äppel juice :) Efter att vi hade ätit klart frukosten så gick vi till receptionen för att hyra en bil. Vi gick sedan tillbaka upp på hotellrummet för att fixa iordning oss inför dagen. När vi var klara så vandrade vi ner mot receptionen för att vänta på att vår bil skulle komma. Under tiden som vi väntade så gick vi runt lite på hotellet och kollade vid poolen och gymet. När vi sedan kom tillbaka till receptionen satte vi oss ner en liten stund och sedan kom de som hyrde ut bilar och mamma fick skriva på lite papper sen fick vi bilen. Det blev en vinröd Nissan Sentra.

Dagen
Idag blev det lite blandat :) Vi åkte först till Santa Monica för att shoppa men det slutade bara med en lunch. Vi åt lunch på en restaurang som hette Greek cuisine stop'n cafe där jag tog en grekisk sallad och en cola, colan är verkligen inte lika god här som där hemma :( När vi hade ätit så kollade vi lite till i affärer men hittade inget men de kommer väl, jag har ju två år på mig :) Efter vår tripp till Santa Monica så åkte vi till Hollywood där vi kollade lite på the walk of fame :)  Jag kände knapp igen någon men fick iaf se Michael Jacksons stjärna :) Efter ett långt letande efter kändisar på marken så var det dags att få lite ny energi så vi stannade på ett litet chillcafé där vi tog varsin islatte. Sedan fortsatte vi att leta kändisar :) Vi borde kanske tagit en karta så vi slapp leta men det är ett äventyr i sig att leta lite också. När vi väl var i Hollywood så åkte vi självklart upp och tog kort på the Hollywood sign. Man kommer dock inte så nära men det va nice iaf :) Jag ville även åka förbi i West Hollywood där Lauren Conrad (Lauren från the Hills) bodde men självklart hittade vi de inte.

Kvällen
Efter en lång dag i hollywood så tog vi bilen in till Los Angeles där vi åt middag. Det blev mexikansk mat från en resturang som hette Qdoba mexican grill. Vi tog varsin Grilled quesidilla, det var tortilla bröd med nötkött och en massa ost i. Till de fick vilite sallad och guacamole, riktigt gott faktiskt :) Efter maten åkte vi tillbaka till hotellet men bilresan gick inte så bra. Vår gps är helt cp i huvudet. Den säger till försent och visar en sak men säger en annan så det tog lite längre tid en beräknat att komma hem men nu är vi äntligen framme :) Nu ligger vi i sängen och kollar på So you thinkyou can dance, sjukt duktiga dom ärpå att dansa alltså, jag är så avis.

Poolen på hotellet :)

Vår hyrbil, riktigt mysig bil faktigt :)

Shoppinggatan i Santa Monica :)

Michael Jacksons stjärna på the walk of fame :)

Inte bästa bilden men det var nice iaf :)

Sjuk utsikt från West Hollywoods kvarter

Dagens ord: Immure = Spärra in

flygresan

Det har varit en väldigt lång och seg dag. På flyget som vi åkte med mellan Stockholm och Atlanta så fanns det inte så mycket att göra eftersom att det inte fanns någon egen tv (det visades självklart gemensamma filmer men de va inge bra) med spel och filmer på, utan de blev till att man åt en del och drack en massa cola :) När vi väl kom fram till Atlantas flygplats efter nio och en halv timme på planet så måste vi checka ut våra väskor och göra om allt på nytt som kändes väldigt onödigt. När vi väl hade checkat in allt igen så gick jag och mamma till gate E26 för att jag skulle få en sittplats (jag hade nämligen inte fått någon plats på min biljett). När vi kommer till gaten så säger de att avresan är flyttade till gate E16 istället så alla går dit men vi blir genast tillbaka skickade till E26, då det även löser sig med biljetten (fick dock sitta själv). Efter mycket strul på Atlantas flygplats så kom vi på planet och som tur var så fanns det tv i stolen framför så man kunde välja mellan en mängd olika filmer och även spel m.m. så jag höll mig sysselsatt :)
Efter en total resdag på drygt 16 timmar så hade vi fått våra väskor och gick ut för att få tag på en taxi men det var jätte många människor men jätte få taxibilar. När vi stod där och väntade så kom det fram en snubbe till oss och frågade vart vi skulle och så gick vi iväg med honom, det kändes lite som en svarttaxi men vem vet? När vi väl kom fram till bilen så visade det sig vara en limosin, sjukt nice säger jag bara :) Man kände sig fett speciell när man gled runt i den bilen. När vi kom fram till hotellet så öppnade chauffören dörren och en som jobbade på hotellet tog in våra väskor i lobbyn. När vi kom in så fick vi rum nummer 414, dock mot motorvägen så den hörs en del men det gör inte så mycket för sängarna var helt underbara.
Under dagen har jag och mamma även stött på några ord som vi inte har förstått så vi beslutade oss för att ha "Dagens ord" varje dag :)
Aja nu ska jag ta och sova lite :)

På flyget så var det bara att fylla i lite papper och självklart dricka massa cola :D

Sen blev det självklart lite mat på planet också :) ser dock inte så gott ut men det funkade :)

Här har vi då min och mammas säng, de är fett stora och SJUKT sköna :D

Dagens ord: Livestock = Kreatursbesättning

28 Juli

Nu börjar min resa mot USA :) Jag har packat klart allt och väntar bara på att tiden ska gå, så pappa kommer hem och hämtar mig och mamma så vi kan åka mot arlanda. Dagen kommer att gå väldigt segt med tanke på att jag har en 14 timmars lång flygresa som väntar på mig men det kommer självklart bli nice med USA. Flygresan börjar ju då som sagt på Arlanda där tar delta airline mot Atlanta där vi ska mellanlanda i 2 timmar för att sedan åka vidare mot Los Angelse. Jag och mamma kommer att stanna i Los Angeles till den 31 Augusti och sedan drar vi upp till Santa Barbara och mitt nya hem :)
Jag hinner inte skriva så mycket mer nu för har massa att göra nu innan pappa kommer men ni får hare så underbart bra här hemma så ses vi igen den 14 december :)
Jag kommer sakna alla något enormt här hemma, vissa mer än andra <3
Jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt så ni vet vad jag sysslar med och så ni vet att jag lever ;)