29 Juli

Morgonen
Dagen började med att jag vaknade 06:15 för att jag inte kunde sova antagligen beroende på tidsskillnaden, så jag satte på datorn för att hålla mig sysselsatt tills mamma vaknade. Efter drygt en timme vaknade mamma och hon hoppade nästan direkt in i duschen, sedan var det min tur. Efter duschningen blev det frukost runt 08:00. Jag och mamma tog varsin Westwood breakfast (stekt ägg, bacon, potatis och mackor) till detta tog jag även ett glas äppel juice :) Efter att vi hade ätit klart frukosten så gick vi till receptionen för att hyra en bil. Vi gick sedan tillbaka upp på hotellrummet för att fixa iordning oss inför dagen. När vi var klara så vandrade vi ner mot receptionen för att vänta på att vår bil skulle komma. Under tiden som vi väntade så gick vi runt lite på hotellet och kollade vid poolen och gymet. När vi sedan kom tillbaka till receptionen satte vi oss ner en liten stund och sedan kom de som hyrde ut bilar och mamma fick skriva på lite papper sen fick vi bilen. Det blev en vinröd Nissan Sentra.

Dagen
Idag blev det lite blandat :) Vi åkte först till Santa Monica för att shoppa men det slutade bara med en lunch. Vi åt lunch på en restaurang som hette Greek cuisine stop'n cafe där jag tog en grekisk sallad och en cola, colan är verkligen inte lika god här som där hemma :( När vi hade ätit så kollade vi lite till i affärer men hittade inget men de kommer väl, jag har ju två år på mig :) Efter vår tripp till Santa Monica så åkte vi till Hollywood där vi kollade lite på the walk of fame :)  Jag kände knapp igen någon men fick iaf se Michael Jacksons stjärna :) Efter ett långt letande efter kändisar på marken så var det dags att få lite ny energi så vi stannade på ett litet chillcafé där vi tog varsin islatte. Sedan fortsatte vi att leta kändisar :) Vi borde kanske tagit en karta så vi slapp leta men det är ett äventyr i sig att leta lite också. När vi väl var i Hollywood så åkte vi självklart upp och tog kort på the Hollywood sign. Man kommer dock inte så nära men det va nice iaf :) Jag ville även åka förbi i West Hollywood där Lauren Conrad (Lauren från the Hills) bodde men självklart hittade vi de inte.

Kvällen
Efter en lång dag i hollywood så tog vi bilen in till Los Angeles där vi åt middag. Det blev mexikansk mat från en resturang som hette Qdoba mexican grill. Vi tog varsin Grilled quesidilla, det var tortilla bröd med nötkött och en massa ost i. Till de fick vilite sallad och guacamole, riktigt gott faktiskt :) Efter maten åkte vi tillbaka till hotellet men bilresan gick inte så bra. Vår gps är helt cp i huvudet. Den säger till försent och visar en sak men säger en annan så det tog lite längre tid en beräknat att komma hem men nu är vi äntligen framme :) Nu ligger vi i sängen och kollar på So you thinkyou can dance, sjukt duktiga dom ärpå att dansa alltså, jag är så avis.
 

Poolen på hotellet :)


Vår hyrbil, riktigt mysig bil faktigt :)


Shoppinggatan i Santa Monica :)


Michael Jacksons stjärna på the walk of fame :)


Inte bästa bilden men det var nice iaf :)


Sjuk utsikt från West Hollywoods kvarter


Dagens ord: Immure = Spärra in

SO LONG SUCKERS

Kommentarer
Postat av: Miiiiimiiii

Ems! bra att du håller oss upptaderade! Läste igår och sen nu =) jätte kul att få veta va du gör och lägg upp massa bildeer :D såå avis!!

Thinking of u! Hoppas allt e bra!

Puuuss <3 / Mimi

2009-07-30 @ 15:45:37
Postat av: Lisa

ÅH jag är jätte glad över att du bloggar så mycket och även visar bilder Emelie:D Haha precis som jag bad om;)



Saknar dig här hemma.. Sköt om dig:)<333

2009-07-30 @ 17:07:35
URL: http://llisasdiary.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej snuttisar!

Du är super på att berätta vad ni gjort och gör. Mycket fina bilder. Ni verkar ha det bra vilket känns skönt för en mormor som tänker mycket på er båda två.

Kram

2009-08-03 @ 10:24:48
Postat av: emmelie

hoppas du har det toppen i staterna!

kul ide med bloggen! här ska läsas ;)

men förstår inte riktigt, mamma & hotell? :P

2009-08-04 @ 11:43:41
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0