30 Juli

Morgonen
Morgonen började sjukt segt igen. Jag kan inte sova :( vaknar av mig själv sjukt tidigt på morgonen, hoppas jag vänjer mig vid tidsskillnaden snart. Morgonen idag såg ut ungefär som gårdagen, först blev det en snabbdusch sedan blev det att åka upp till 17 våningen och äta frukost :) det blev tråkigt nog samma frukost som igår men det var faktiskt riktigt gott :) Efter frukosten så åkte vi ner till hotellrummet för att packa ihop våra saker för att sedan bege oss mot Universal Studios :)

Dagen
När vi väl var framme vid Universal Studios så var det ganska långa köer för att komma in men det gick ändå ganska snabbt. När vi väl var inne så kollade vi på kartan vad vi ville göra. Vi gick först runt lite och kollade vad som fanns sedan vid 11-tiden så gick vi på en animalshow. Det var djur som vart med i olika filmer som de hade lärt olika trix så det blev som en lite cirkus med djur, ganska roligt faktiskt :)
Efter det så gick vi vidare och kom till Krustyland (The Simpsons), där vi åkte en så kallad berg- & dalbana, eller det var inte en riktig berg- & dalbana, fast det var som att åka än men man satt still i en stol som rörde på sig. Sedan var det dags för lunch, det blev att vi åt på Hollywood Grill och det blev en pan pizza med ost och självklart cola, det var riktigt smarrigt :)
Efter det så gick vi runt lite och kollade lite i olika affärer och såg även shrek 4D. Vi gick sedan ner mot Jurassic park delen där vi åkte "River Adventure", så rolig faktiskt men man blev SJUKT blöt fast det var ändå bara skönt efter en het dag på Universal. Efter denna åktur så gick vi för att kolla hur de gjorde alla effekter i "Backdraft" (en brandmansfilm). Där fick vi se hur de gjorde alla effekter.
Efter en lång dag inne på Universal Studios så blev det en shoppingtur i "Citywalk" vid Universal. Jag hittade en Michael Jackson och ett par jeansshort och mamma hittade ett par skor som hon letat efter, så båda blev riktigt nöjda :)

Kvällen
På kvällen så åkte vi in till Hollywood och shoppade vidare och åt middag :) Vi gick in i hur många affärer som helst så nu är jag sjukt trött på att shoppa men jag hittade iaf ett par nya leggins och en t-shirt och det gjorde även mamma som även hittade att par solglasögon. Vi hittade även en till Michael Jackson stjärna och detta var nog den "riktiga" eller det var massa ljus och blommor runt den. Till middag blev det en Pasta carbonara för både mig och mamma på "Trastevere Ristorante Italiano". Det var nog den mäktigaste carbonaran jag någonsin ätit i hela mitt liv men riktigt god var den iaf :) Efter middagen så åkte vi tillbaka mot hotellet och då åkte vi en annan väg hem än motorvägen, vi åkte nämligen igenom Beverly Hills och Bel-air :) Det finns så mycket sjukt fina hus där, helt sjukt att man kan ha råd att bo där alltså men skulle vara sjukt nice att göra de :) Ha sjukt stort hus, stor tomt och även grindvakt som öppnar grinden när de kommer bilar på besök :)
Nu ligger vi här på hotellrummet och chillar till Mama mia filmen som går på tv, den filmen är sjukt bra :) Nu är det dags för sängen snart, för imorgon drar vi vidare mot Santa Barbara (mitt nya hem).


Det går tråkigt nog inte att lägga upp några bilder från min mammas kamera så jag kan bara lägga upp bilder på vad jag har shoppat idag men jag försöker med det lite senare.



MIchael Jackson tröjan, rest in peace M.J


Ett par Roxy Jeans från Qvicksilver butiken vid citywalk


En vanligt t-shirt från American Eagle.


SO LONG SUCKERS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0