flygresan

Det har varit en väldigt lång och seg dag. På flyget som vi åkte med mellan Stockholm och Atlanta så fanns det inte så mycket att göra eftersom att det inte fanns någon egen tv (det visades självklart gemensamma filmer men de va inge bra) med spel och filmer på, utan de blev till att man åt en del och drack en massa cola :) När vi väl kom fram till Atlantas flygplats efter nio och en halv timme på planet så måste vi checka ut våra väskor och göra om allt på nytt som kändes väldigt onödigt. När vi väl hade checkat in allt igen så gick jag och mamma till gate E26 för att jag skulle få en sittplats (jag hade nämligen inte fått någon plats på min biljett). När vi kommer till gaten så säger de att avresan är flyttade till gate E16 istället så alla går dit men vi blir genast tillbaka skickade till E26, då det även löser sig med biljetten (fick dock sitta själv). Efter mycket strul på Atlantas flygplats så kom vi på planet och som tur var så fanns det tv i stolen framför så man kunde välja mellan en mängd olika filmer och även spel m.m. så jag höll mig sysselsatt :)
Efter en total resdag på drygt 16 timmar så hade vi fått våra väskor och gick ut för att få tag på en taxi men det var jätte många människor men jätte få taxibilar. När vi stod där och väntade så kom det fram en snubbe till oss och frågade vart vi skulle och så gick vi iväg med honom, det kändes lite som en svarttaxi men vem vet? När vi väl kom fram till bilen så visade det sig vara en limosin, sjukt nice säger jag bara :) Man kände sig fett speciell när man gled runt i den bilen. När vi kom fram till hotellet så öppnade chauffören dörren och en som jobbade på hotellet tog in våra väskor i lobbyn. När vi kom in så fick vi rum nummer 414, dock mot motorvägen så den hörs en del men det gör inte så mycket för sängarna var helt underbara.
Under dagen har jag och mamma även stött på några ord som vi inte har förstått så vi beslutade oss för att ha "Dagens ord" varje dag :)
Aja nu ska jag ta och sova lite :)


På flyget så var det bara att fylla i lite papper och självklart dricka massa cola :D


Sen blev det självklart lite mat på planet också :) ser dock inte så gott ut men det funkade :)


Här har vi då min och mammas säng, de är fett stora och SJUKT sköna :D

Dagens ord: Livestock = Kreatursbesättning

SO LONG SUCKERS

Kommentarer
Postat av: Pappa

Men Colan är ju inte god i USA!

Se till att har det skönt nu i LA

Postat av: Anonym

naaw gumman, va bra att det gick bra:D Jag hoppas du får det superbra nu, och njut av all sol du har där:D <3<3

2009-07-29 @ 22:10:50
Postat av: Jessica

fråan är ju bara vad det där ordet betyder på svenska haha

2009-08-16 @ 18:35:36
URL: http://pigggeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0