1 September

Det far bli ett lite konstigt inlagg idag.
De senaste dagarna har jag inte gjort sa mycket. Det ar valdigt mycket i skolan sa det ar bara plugga som galler just nu. Igar och i sondags sa va jag, Malin och Frida pa biblioteket och pluggade, sjukt jobbigt att plugga dag in och dag ut.
Idag borjade andra skolveckan roligt men anda jobbigt for jag vet att vi bara kommer fa mer laxor att gora :( Jag trodde verkligen inte att det skulle vara sa mycket plugg men sjalvklart hade jag fel :( Jag visste sjalvklart att det skulle vara mycket att gora men inte sa att man va tvungen att plugga varje gang man hade lite fritid. Man hinner liksom inte gora nagot annat an att plugga.

Dagen borjade iaf med att jag och Frida hade grafisk design, sjukt segt. Jag och Frida har konstaterat att var larare ar valdigt seg. Idag sa skulle vi ga igenom grunderna till Indesign, men sjalvklart sa kom vi inte langre an till hur man oppnade ett nytt dokument. Hur man oppnar ett nytt dokument? :S Det ska val alla kunna gora, med tanke pa att vi lever pa 2000-talet. Fast det varsta va anda att det gick inte fort for henne att forklara det heller, utan det dock tva timmar for henne, TVA JAVLA TIMMAR. Alltsa hur kan det ta sa lang tid att saga: tryck commando+N eller att man ska ga in pa file och sedan trycka pa new for att sedan valja document. HUR FAN KAN DE TA TVA TIMMAR? Om det ar nagon smart person dar ute i varlden som vet svaret sa kan ni garna fa skriva en kommentar och forklara de for mig.
Aja nog med klagande.
Efter tre timmars haltimme sa hade jag engelska, ganska segt men jag borde nog lara mig nagot pa att ha de, forhoppningsvis iaf. Idag hade vi ett mota i biblioteket om hur man skriver en kallforteckning eller alltsa hur man skriver upp var man har tagit kallorna ifran. Om man tagit det fran en bok, hur skriver man da upp kallan och sanna saker, ganska bra att veta men det har jag redan lart mig av Ivanan som jag hade i Samhallskunskap och i Historia, sa det kandes ganska sa onodigt men vad kan man gora.
Efter engelskan (kvart i 6) sa var det bara dags att dra sig hemat. Jag fick stanna vid centrumet for att jag skulle forsoka ta ut min hyra men det gick inge vidare sa jag beslutade mig for att ga hem och dumpa alla saker och sedan gick jag ner igen och forsokte. Sjalvklart hade jag valt fel alternativ pa bankomaten sa denna gangen sa gick det hur latt som helst att ta ut pengar. Det var dock lite jobbigt att ta ut sa mycket kontanter och ha i planboken, men vad kan man gora, hyran maste ju betalas :)
Nu ska jag lasa nagra sidor i min Photograpgy bok och sedan sova, om jag inte somnar pa en gang.

Imorgon har jag alltsa Foto och maste ha last ett visst antal sidor sa maste forsoka gora de nu. Jag ska aven kopa min absolut sista bok, Life fitness, jag trodde verkligen inte att man behovde en bok till en gym lektion men tydligen :)

Men aja nu ska jag dra men vi hors allithopa :) Jag saknar er alla <3


Bilden bjuder jag på :P

SO LONG SUCKERS

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt att skolan har dragit igång! så du inte bara drar om kring där i SB ;·)

Lite ovan att plugga!? Det är bara att kämpa på, tiden går fortare då.

Hörs på Skype

Postat av: Mormor

Hej hjärtat!

Du verkar ha fullt upp om dagarna. Synd att det verkar trögt med grafisk design, men det blir säkert bättre. Det var kul att prata med dig i helgen. I måndags var mamma o jag till IKEA, och jag köpte bl a ett datorbord och det gamla vanliga förstås när man är där, servetter o ljus.

Ha det gott

Många kramar

Mormor

2009-09-02 @ 09:43:57
Postat av: Lisa

haha söt bild empan ;)



vi tar det på msn nästa gång båda är inloggade samtidigt? <3<3<3<3<3<3

2009-09-02 @ 15:44:12
URL: http://llisasdiary.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Saknar dig också! Kom hem :( <33333333333

2009-09-03 @ 18:03:44
URL: http://mikaelaedelryd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0